Δευτέρα 1 Ιουνίου 2015

Βάτος-Βατσινιά-Rubus Fruticosus (μελισσοκομικό φυτό)




Όταν ήμουν μικρό παιδί ο πατέρας μου,  μου  έδειξε   το βατόμουρο  σαν φρούτο γιατί έχει πολλές βιταμίνες  αλλά να το χρησιμοποιώ και σαν βότανο γνωστοποιώντας μου τις ιδιότητές του.


Καθώς τα χρόνια περνούσαν δεν  έδινα σημασία στο φυτό αυτό  γιατί ήταν ενοχλητικό για τα αγκάθια του αλλά και γιατί μου άφηνε  πολλές αναμνηστικές  γρατσουνιές  κάθε φορά που ασχολούμουν μαζί του.


Σήμερα είναι από τα αγαπημένα φυτά του κήπου μου, γιατί σαν φράκτης με προστατεύει  από επίδοξους  κλέφτες και μου δίνει την δυνατότητα να το εκμεταλλευτώ σαν βότανο για τις πολλαπλές του ιδιότητες όπως:
 1) στυπτικό, 
2)τονωτικό,
      3)δυναμωτικό,
         4)αντιπυρετικό, 
     5)διουρητικό, 
              6)εφιδρωτικό και   
            7)αποτοξινωτικό.



Άλλα ονόματα   του φυτού είναι: βάτος, άγριος βάτος, χαμαίβατος, μοραντζίδα, βατσινιά.
 Ανθίζει σχεδόν όλο το καλοκαίρι στην περιοχή μου και είναι πηγή συντήρησης ζωής πολλών εντόμων.
Οι μέλισσες παίρνουν νέκταρ και γύρη από το άνθος και  το στέλεχος του φυτού είναι κυρτό γωνιώδες.



Από το  βατόμουρο     μπορούμε να παρασκευάσουμε λικέρ, διάφορα σιρόπια, μαρμελάδα, κρασί τσίπουρο αλλά και να δώσουμε άρωμα  στο ξύδι. Σαν  αιθέριο έλαιο το  προσθέτουμε  σε σαμπουάν και καλλυντικά μπάνιου.





και live






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου